Rabu, 10 Ogos 2011

Terkejut aku taw.......

Tengah aku syok2 mengadap laptop sambil bertemankan suara tv, tetiba.....aku dikejutkan oleh letupan yang berkali-kali......opocot mak kau meletup!!!!hehehe.......sekali bunyi mercun daaa....aku ingat aku sorang je yang terkejut......rupa-rupanya kereta yang kat bawah tu pun terkejut......huhu..berbunyi alarm dia....adoiiii...sakit telinga aku...dengan bunyi mercun lagi....bunyi alarm kereta lagi....lama-lama tuli telinga aku........


Apasal la dieorang tak main mercun tu siang2 hari....bukan batal puasa pun......malam-malam orang nak berehat taw......nak tido ke...haih bebudak nih......kalau bebudak xpa la lagi kot....ni yang dah tak berapa nak budak tu pun join sekali.......ish...ish....

Situasi kat kampung aku pun sama gak la ngan kat sini......kadang-kadang tengah berbuka...tengah mencekik baik punya pun mercun tu boleh meletup.....pelik...pelik....hehe......pape pun, kalau rasa sayang kt jari dengan tangan tu, tak payah la main mercun tu......malang kan tak berbau......walau kita berhati-hati pun, kalau benda nak jadik, tetap akan terjadi......jangan menyesal di kemudian hari sudah la yeeee.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan