Selasa, 12 Mac 2013

Kenduri kendara~~

Assalamualaikum.......

Sekarang tengah sibuk buat persiapan kenduri....kenduri siapa??yang pasti bukan kenduri aku la....hehehe......kenduri abang aku daaa......so, aku dan kakak2 dan adik aku la yang kena mem'bizi'kan diri...

 Kad jemputan beliau


Yang paling 'spesel' sekali....sampai nak termuntah aku buat benda ni........lama betul nak siap bunga telur ni.....tapi nasib baik la sikit je....sebab nak buat sebagai hantaran....huhu...





Yang ni pun buat sendiri jugak....hasil kerjasama aku ngan akak aku......jenuh nak membuatnye.....banyak lagi la....tapi semua diperbuat daripada kertas tisu ni.....aku tengok ramai je yang buat camni.....selain dapat mencapai kepuasan diri, ia juga boleh menjimatkan wang....cuma penat badan nk duduk lama-lama laaaa.....hehe

Pelamin pun buat sendiri nanti.......tak tahu la camne rupa pelamin tu nanti...tunggu dan lihat jela....hehe

Okehhh..nanti aku update camne rupa pelamin tu ekk....bye2





Sabtu, 20 Oktober 2012

Kau pernah hadir dalam hidup ini....dengan yakin kau melafazkan kata cinta dan sayang....hati ku berbunga riang namun aku tidak menerima semua itu dengan pantas...aku membiarkan kata-katamu dibawa pergi bersama angin....tetapi sempat aku pahatkan di dalam hati ini.....

Kini, kau seakan menyepikan diri...kau hilang tanpa kata.....kau pergi di saat hati cuba menerima...mujurlah kata-kata mu dulu ku biarkan pergi....mujurlah hati ini tidak disakiti dengan cinta dan sayangmu....Alhamdulillah....

Harapanku....semoga engkau berbahagia walau di mana engkau berada....jika benar kita tidak ditakdirkan bersama, doakan lah untuk kebahagiaan aku.....semoga aku mendapat cinta yg diredhai oleh-Nya.....
Hati~~ tak pernah menipu
Kerana hati menyimpan segala rahsia....walaupun pahit....

Cinta~~tak pernah menipu
Hanya manusia yang menyalahgunakan cinta.....

Jumaat, 22 Jun 2012

1 day left~~

Hari ni dah hari Jumaat....tinggal esok jer.....pastu Ahad dah start melarikan diri......
Banyak jalan kena tutup ehh??takpe, jap je tu......nnti kul 12 dah bukak la semula.....hehe

Can't wait for this Fun Run.... lol
Wish me luck

Chayyokk!!!!!!

Selasa, 19 Jun 2012

KL Marathon!!!Nebes i taw

First time aku join Marathon nih.....nebes gak lah....walaupun tak berapa banyak kilometer, itu pun dah buat aku berdebar-debar....haha.....owhh, lupa nak bagitaw...marathon tu akan diadakan pada hari ahad ni, bersamaan 24hb 6 tahun 2012.....fuhh, minggu ni jer...tak lama dah.....aku tak tahu la aku da cukup praktis ke belum....hihihi......so,minggu ni kena jaga pemakanan dengan sesungguh-sungguhnya laa.......kalau main hentam je, berat badan aku nk berlari nanti......hahaha

Last aku join main lari-lari ni, masa sekolah menengah.....pastu dah bersara.....tapi tiba-tiba hati aku terbukak untuk join Marathon ni haa....adehh, terima jela.....hehe


Ni la bajunya...dah dapat minggu lepas...hehe....

Okeh, tetiba je aku rasa cam tak sedap badan.....tekak dah mula kering-kering...tanda-tanda nk demam la tuh.....takpe, kalau nak demam, sila la demam sekarang....jangan demam sabtu ahad ni okeh....lalalala

Selasa, 5 Jun 2012

Kini aku kembali

Assalamualaikum....

Rasanya dah lama sgt aku tak update blog aku ni.....bkn taknak update, tapi otak tepu nak pikir apa yang nk di'update'.....hehe...di samping aku ingin mendiamkan diri dari menaip sesuatu yang aku rasa tah pape jer kan....

Post terakhir aku, 23 Mac 2012...2 bulan lebih aku menyepikan diri....dah tentu byk kisah2 manis dan pahit yg aku lalui....bkn aku saja, orang lain pn tentu ada kisah2 tersendiri....belum tiba masanya untuk aku ceritakan apa yang aku lalui....mungkin aku akn bercerita, ataupun mungkin tidak.....sekarang ni, kalau nk ckp pape mesti kena berhati2....mesti kena tapis...takut di'cop' penagih simpati ataupun saja nk cari publisiti murahan...yelah, hati dan mulut orang, mana kita nak tahu....depan kita, pijak semut pn tak mati.....

Sakitnya bila tahu kebenaran yang kita taknak tahu.....tapi, itu lah janji-nya...kebenaran pasti akan terserlah...sama ada dengan cara baik ataupun cara tak baik....tapi. kadang2 kebenaran yang kita tahu tu, belum tentu yang betul2 benar......

Semakin hari, kita semakin dewasa....semakin dewasa semakin matang pemikiran kita (sepatutnya la kan).....bukannya semakin dewasa, semakin kanak2.....mana yang buruk, dijadikan ikhtibar...mana yang baik dijadikan teladan....Allah kurniakan akal, maka, berfikirlah sebaik2nya....

Jumaat, 23 Mac 2012

Di mana-mana saja pasti ada 'mereka'!!!

Dah tak aman!!!Tu lah yg aku rasakan...mana saja kita pergi,pasti ada 'mereka'....bangsa-bangsa yang bersatu di Malaysia sekarang ni.....kt bus stop 'mereka'....kat pasar malam pun 'mereka'.....habis tu, aku nak kena pergi mana tanpa adanya 'mereka'??

Pagi tadi nak g keje, nampak 'mereka' berkumpul...ramai pulak tuh....cuak gak aku....dah la jalan sengsorang...fuhh...terpaksa buat muka paling garang di abad ini.....hehe......aku paling takut kalau 'mereka' melirikkan mata 'mereka' ke arah aku....rasa nak pecut 100m je.....

Yang paling tensen bila 'mereka' jadik jiran aku....kalau tinggal sorang2, rasa nak buat pagar dawai yg tajam tuh......huhu...takut......tak boleh nak percaya dengan kaum 'mereka' nih.....cuma mampu berdoa semoga semuanya selamat...sampai la aku boleh beli kondo yang pasti takkan ada 'mereka' yang menyewa kat situ.....hahaha...