Isnin, 19 Disember 2011

Adakah aku akan begini selamanya?

Kadang terasa ingin meluahkan,
Tetapi bagaikan tersekat dikerongkong,
Hanya mampu berkata-kata dalam hati,
Yang tak tahu sampai bila mampu bertahan....

Sedih dan sakit dihati...tak mampu aku hamburkan....kerana ia hanya ditakdirkan untuk bersemadi di situ....
Jika diluahkan, aku tetap sama.....sebagaimana ianya bermula, sebegitu lah ianya berakhir.....

Apa yang aku rasa disaat ini : sebak,sedih,terluka,duka......semuanya menjadi satu.....berkumpul di dalam satu hati yang teramat kecil.....terasa dinding hati semakin menipis.....apa yang aku takutkan, adakah dinding kesabaran aku jua semakin menipis?adakah aku mampu bertahan?

Tapi aku tahu, Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Mendengar......segalanya akan berjalan lancar seperti yang dikehendaki-Nya.....

Aku turut tumpang bahagia untuk mereka ^_^

Apabila melihat mereka2 tersenyum dan bahagia, hati aku tersentuh.....kerana mereka sudah pun memiliki seorang pendamping yang akan sentiasa bersama-sama dengan mereka....hati aku betul-betul tersentuh dan menjadi sebak....mereka sudah ada yang tersayang......aku hanya mampu berdoa untuk mereka semoga segalanya akan berjalan lancar hingga ke akhir hayat......pada kawan-kawanku, semoga kalian tabah dan sabar menempuhi alam ini...... ^__^

Isnin, 5 Disember 2011

Sisa kisah kita



 Dari sisa sisa kisah kita berdua
Tak pernah ada persefahaman
Walau dalam cinta
Tiada guna penyesalan
Jangan berdusta
Usah menafikannya
Ini kesudahannya

Tangisan air mata
Tak bererti lagi

Jangan kau ganggu aku lagi
Jangan kau coba tuk permainkan
Sakit di hati yang rapuh ini
Yang telah kau hancurkan
Yang kini sudah tertutup buatmu
Untuk selamanya
Tuk selamanya

Dari sisa sisa kisah kita berdua
Tiada pernah ku sangka
Akhirnya begini
Usah kau coba merayu berkata dusta
Jangan pura cinta padaku
Meminta ku kembali

Tangisan air mata
Tak bererti lagi

Jangan kau ganggu aku lagi
Jangan kau coba tuk permainkan
Sakit di hati yang rapuh ini
Yang telah kau hancurkan
Yang kini sudah tertutup buatmu
Untuk selamanya
Tuk selamanya

Oh tuhan, berikanlah ku
Kekuatan

Jangan kau ganggu aku lagi
Jangan kau coba tuk permainkan
Sakit di hati yang rapuh ini
Yang telah kau hancurkan
Yang kini sudah tertutup buatmu
Untuk selamanya
Tuk selamanya

Jumaat, 2 Disember 2011

Ingatkan dah berubah......

Setelah sekian lama......aku bukan nk sangat tahu pasal 'dia' pun.....tapi hati ini terasa ingin tahu perkembangan 'dia'.....walaupun 'dia' hanyalah sejarah aku......aku cuma terkilan dan tertanya-tanya....kenapa 'dia' tak pernah berubah........kenapa 'dia' suka menganiaya kaum wanita macam aku ni?kenapa 'dia' terus-terusan meletakkan kesalahan tu pada wanita macam aku ni?sedangkan 'dia' sendiri yang salah.....

Aku tak boleh nak komen panjang2 pasal kehidupan 'dia' dengan orang baru tu.....tapi, aku cuma berharap 'dia' akan lebih menghargai wanita.....bukan memperlakukan sesuka hati 'dia'..........walaupun aku boleh memaafkan 'dia', itu bukan bermakna aku boleh terima 'dia' semula....walaupun hanya berkawan........

Pada 'dia', aku harap kau akan lebih memahami apa makna hubungan yang terjalin tu....kalau suka, jaga la elok-elok...jangan nanti baru nak menyesal di kemudian hari.....masa tu, dah tak guna merayu pun.....macam yang kau buat kat aku.....opsss..bukan nak ungkit.....hehe

Khamis, 1 Disember 2011

Aku bukan siapa-siapa

Aku hanyalah insan biasa....
Yang sering melakukan kesalahan....
Walaupun berulang kali memohon keampunan.....
Tetap melakukan kesalahan itu.....

Aku bukanlah inginkan yang terbaik....
Kerana aku bukanlah yang terbaik....
Cukuplah sekadar.......
Usaha untuk menjadi yang terbaik.......

Aku bukanlah wanita yang dicari-cari....
Aku bukanlah wanita yang diagungkan....
Aku bukanlah wanita yang digila-gilakan.....
Kerana aku tidaklah layak untuk diagung-agungkan.....
Ataupun digila-gilakan.....mahupun dicari-cari......
Tetapi, aku hanyalah wanita yang ingin mencari kehidupan sendiri....
Tanpa ada yang berhasad dengki.......kerana aku cuma.....insan biasa......