Rabu, 7 September 2011

Jangan mencipta janji andai tak mampu tunaikannya

Janji??Satu perkataan yang pendek...hanya menggunakan 5 huruf je.....tapi maksudnya sangat mendalam.....berjanji dengan kawan2...berjanji dengan saudara mara...berjanji dengan kekasih hati....berjanji dengan Allah.....tapi, terlupa untuk menunaikan janji....sehinggakan mereka yang menuntut janji daripada kita.....bila perjanjian sudah dibuat, seelok-eloknya tunaikan la...ia pasti akan menghampakan orang kalau janji sudah dibuat, tapi tak ditunaikan....seolah-olah kita terlalu memberi harapan yang tinggi pada orang lain.....

Mungkir janji tu kan termasuk dalam kategori ciri-ciri orang munafik.....takkan la sanggup tergolong dalam golongan tu kan kot.....menunaikan janji tu adalah tanggungjawab kita......Islam pun mengganggap janji tu sebagai satu perkara yang besar......Andai kata kita tak pasti akan sesuatu hal, jangan lah terlalu cepat memberi kata putus ataupun berjanji....

Yelah, aku pun tak la mengharap apa-apa pada yang dah berjanji tu....sebab aku tahu, aku akan kecewa akhirnya.....mungkin aku dah biasa dengan keadaan macam ni.....so, aku biarkan saja tanpa menyimpan apa-apa perasaan....hehehe......

Selamat Kembali Miss Sue ^__^

Sumber dari Google

Assalamualaikum....

Alhamdulillah...akhirnya aku berpeluang lagi untuk menjenguk kembali blog aku yang dah lama terbiar ni....nasib aku baik sebab tak bersarang....hehe.....Sebenarnya, aku ambil masa gak untuk menjenguk blog aku ni....bukan sebab aku sibuk tapi aura menulis tu belum sampai......huhu.....

Cuti raya dah lama habis....terasa masa ni terlalu singkat....sekejap sangat aku rasa...tak puas pun bermanja2 dengan mak...aku bukan anak manja taw....hehe......Walau apa pun, hidup ni mesti diteruskan...aku perlu kembali untuk mencari rezeki dan menjalani kehidupan secara berdikari......

Okey laa....insyaAllah, aku akan selalu melawat blog aku ni haaa....kesian dia...sunyi je....sesunyi hati aku ni.....hahaha.....okeh...adiosss.......