Khamis, 18 Ogos 2011

Mudahnya menipu dan mudahnya tertipu.......

Menipu memang senang kan??Tapi sampai bila boleh menipu?Sampai bila akan selamat dari penipuan tu?Tak lama pun.....tak caya??Try la buat.....takde sapa2 pun nak marah.....tapi terkena batang hidung sendiri, nasib la.....takde sapa nak bertanggungjawab untuk orang yang menipu....

Sekali pandang, muka macam muka tak bersalah....muka rilek jeeee....tapi, hati tak siapa yang tahu......ewahhh...depan muka kita cakap lain...depan mulut orang lain, cakap lain.....kita yang dengar ni pun, angguk jela....sebabnya percaya kat kawan la kononnya.....depan kita,  kau lah kawan aku dunia akhirat...yeke ehhhh.....kawan ke macam tu??hidup2 dia menipu kita....nanti kita mati, sempat ke nak mintak maaf......tah rasa bersalah ke tak, tak tahu laa....hati orang susah nak baca.....kalau dapat agak pun, 50% je.....

Apa sebab menipu?Sebab dia yang buat salah....sebab tak nak orang lain tahu dia yg bersalah, dia pulak yang kenakan orang lain.....cakap orang tu pulak yang buat??ohhh....itu adalah satu tuduhan yang tak bernas....tak bagus...tak bagus....

Aku dengar luahan seseorang....yang mana dia asyik terkena dengan KAWAN2 dia.....dia tak sangka orang yang selalu buat kerja dengan dia, sanggup buat macam tu...cerita buruk2 tentang dia...cakap dia tak buat kerja.....hmmmm.....menyampah lak aku kat orang macam tu.....dia pun merasa, MUDAHNYA AKU TERTIPU dengan orang yang dia percaya............walaupun bukan aku yang kena, tapi aku dapat la rasa tempiasnya.....huhu....emosional sungguh.......

Harap-harap, KAWAN2 dia tu sedar lah....tak kemana pun menipu tu....pikir-pikir la.....hidup ni berputar...hari ni hari kau, lain kali hari aku pulak....masa tu tak guna menyesal pun.......sempena bulan Ramadhan ni, bermaaf-maafan laa....kalau sempat sampai raya, sempat la nk mintak ampun bagai...tapi, takkan nak tunggu hari raya baru nak bermaaf-maafan kan????

Allah bagi otak untuk berpikir.....gunakan sebaik2 nya....okeh!!!