Jumaat, 12 Ogos 2011

~~Nurul Iman~~


Kafilah sahara
Menoleh cinta
Yang jatuh dari langit
Empat bintang mempersona
Dan satu kilau matahari
Ahbabtu hubbal khair
Hanya sebutir bintang cinta
Yang mengerlipkan sinarnya

Langit malam yang suram
Hadir bintang yang terang
Hanya satu
Nurul Imam..Nurul Iman
Bintang cinta
CintaNya

Sempurna hanya Satu
Pada hati ke jiwa
Disuci cinta
cintaNya
Nurul Iman
Nurul Iman

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku tahu...cerita ni dah pernah keluar tv......tapi aku hanya berkesempatan tengok sekarang......cerita ni ditayangkan kat tv2......dalam pukul 5 pagi......time sahur aku layan la cerita nih......hehe....yelah, sempena bulan Ramadhan ni, rtm tayangkan lagi.....bagus cerita ni.......cerita ni khas untuk orang yg bangun sahur je taw......hehehe.......

Sakitnya bila cinta..................!!!!!

Sedih kan bila cinta yang kita harapkan akhirnya terputus di tengah jalan???Kenapa ye??Salah siapa?Salah diri sendiri atau salah si pasangan?Ataupun keluarga tidak mengizinkan?Bila cinta tak kesampaian, terlalu banyak sebab yang kita sendiri tidak inginkan....yang kita sendiri tidak tahu....hati menjadi keliru sampaikan masing-masing menyalahkan diri sendiri.....tidak perlu semua tu...semua orang tahu, cinta pada manusia akan pedih....akan terluka....biarlah cinta pada Allah melebihi segala-galanya.......insyaAllah....Allah akan memberikan cinta yang murni buat kita.......

Bila dah putus cinta.....itu bukan satu alasan untuk kita menceritakan segala perangai...segala tingkah laku seseorang yang pernah menjadi pasangan kita pada orang lain.....kalau cerita yang baik-baik, tidak mengapa....tapi kalau sebaliknya???pikir lah sendiri....kenapa dulu, masa bercinta, sanggup terima segala kekurangan.....sampai berjanji macam2.......tetapi, apabila karam di tengah lautan, sanggup pula mencanang cerita yang bukan-bukan pada orang lain....mengaibkan!!!!aku sangat benci bila diperlakukan begitu.....kenapa sanggup buat macam tu??Kenapa?Sebab nak menegakkan benang yang basah......nak menutup kesalahan sendiri supaya orang lain akan memandangkan kita dengan pandangan yang.......................Depan kita, berpuitis, bermadah.....belakang kita, macam2 cerita negatif yang kedengaran....Sakitnya hati kalau diperlakukan begitu......bayangkan kalau kita yang terkena?Agak2 boleh bergegar tak perasaan kita....tak perlu lah buat semua tu......useless!!!!

Aku pun tak paham....kenapa mesti buat macam tu......kalau dah salah tu, mengaku jela.....jangan disebabkan satu penipuan, kita akan menipu ramai orang.....menipu perasaan orang lain......agak2 sampai bila boleh bertahan dengan perangai macam tu?Ingatlah.......Sekarang semuanya dibayar 'cash'..........tak perlu tunggu di akhirat.....

>>>Aku tidak begitu taksub dengan cinta dari kaum Adam....bagi aku, aku tak perlu mencari cinta kaum Adam....dan aku tak mengharapkan cinta itu hadir dalam kehidupan aku....tapi,bukan bermakna aku menidakkan takdir Allah......aku tetap akan menerimanya andai itu takdir aku.....insyaAllah<<<

Aku beli novel lagi.....

Semalam....aku melarikan diri....sekejap je....ada lah dalam 3jam...opsssss....tu pun sebab kereta yg aku tumpang tu ada masalah sikit.....jalan punya jalan....punya jalan...punya jalan......akhirnya aku pergi kat MPH.....aku nak carik novel siti rosmizah....tapi aku ternampak novel keluaran group kaki novel plak.......sekali aku terpandang la novel ni.....kalau aku berkenan dengan sesuatu novel ni, senang je.....bila aku baca sinopsis dia, aku berkenan, then aku beli laa....aku tak perlu nak ulang banyak-banyak kali mencari ataupun membaca.....nak tahu novel apa?novel ni haaaa.....

Walaupun sebenarnya aku tak rela....hahaha.......so, malam tadi aku memulakan operasi membaca.....membaca dengan keadaan santai....sebab apa?sebab ayat yang penulis tu gunakan pun rilek je.....takde ayat2 yang bermadah cinta bagai.....jiwa aku pun tenang je......haha.....tulisan yang dia gunakan, sangat sempoi....lain dari penulis2 lain.....aku pun suka je baca.....tapi kan, aku baru baca sikit je.......tetiba plak aku rasa mengantuk....so, aku p la tido.....haha......

Malam ni aku nak balik kampung....follow akak aku.....setelah aku berpikir-pikiran, aku memutuskan untuk tinggalkan je novel tu kat rumah aku....aku xmo bawak balik kampung.....hehe..sebabnya, kalau aku bawak balik kampung, nanti cepat la abes aku baca.....hikhik....ada plak macam tu kan.....hahaha

**Siapa nak pinjam??Sehari rm10.....haha