Selasa, 9 Ogos 2011

Rumah idamanku.....

Rumah??Aku ada rumah ke??Rumah mak ayah aku ada ler....hehe....maksud aku rumah yg akan aku beli la di masa hadapan.....tp tak tahu la lagi bila.....tak salahkan kalau aku nak berangan sekarang??mana la tahu aku berjaya mendapatkan rumah idaman aku tu....aku tak kisah rumah jenis apa tapi konsep dalaman tu yang penting.....biar nampak buruk diluar tp cantik di dalam dan diri sendiri pun puas hati.....agak2 kan, macam mana la rumah idaman aku tu ekk.....adakah macam ni??

Pergghh....banglo tuuuu.....mampu ke??hehe...ataupun macam ni??





Errkkk...townhouse lak....rasanya xmampu jugak kot..huhu.....haaaa...tak pun macam ni....



Apartment???apartment boleh la kot....tgk pada basic la jugak kan....huhu....tak kisah la rumah macam mana pun tapi yang penting aku selesa.....dan...rekaan dalamannya haruslah gempak....haha.....kalau la aku cukup duit kan....aku nak sebijik macam ni...




Hahahaha...giler tak??yang penting warna putih tu dan haruslah konsep inggeris.....tuuuu...kat header aku kan aku dah letak "ini adalah impianku"......hehe....berangan jela dulu wat masa sekarang....mana lah tahu kalau2 aku ada rezeki kan...siapa tahu kan???


wanita berambut pendek....salah ke????

Salah ke??Nak tahu salah ke tak, kita kena selidik la dulu....Aku rasa semua kaum wanita tahu kan...apa hukum wanita yg berambut pendek yg menyerupai lelaki??mesti la hukumnya tidak halal....yelah....elok2 rambut tu panjang, dipotong pendek macam lelaki.....

لعن رسول الله صلى الله عليه و سلم المتشبهات بالرجال من النساء والمتشبهين بالنساء من الرجال
Maksudnya: Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam melaknat wanita yang meyerupai lelaki, dan lelaki yang menyerupai wanita.
Direkod oleh Abu Daud (no: 4099) dan Tirmizi (no: 2784). Dinilai sahih oleh Tirmizi.

Kata Syeikh Uthaimin: Perbuatan wanita memotong rambut sehingga menyerupai lelaki adalah termasuk dalam dosa-dosa besar.

- Hukum ini tidak berbeza antara yang mendedahkan rambutnya d hadapan orang lain, atau tidak mendedahkan rambutnya. Bagi yang mendedahkan rambutnya, dosanya lebih besar kerana membuka aurat.
 
- Adapun memotong rambut yang panjang supaya menjadi lebih pendek, tanpa menyerupai lelaki maka tidak ada larangan daripada syarak. 

Haaa....tapi, kalau kita potong pendek dan xmenyerupai lelaki...tidak mengapa..ianya tak salah....

وكان أزواج النبي صلى الله عليه و سلم يأخذن من رؤوسهن حتى تكون كالوفرة
Maksudnya: Para isteri Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam menipiskan sedikit rambut di kepala mereka, sehingga menjadi seperti ‘wafrah’ (iaitu rambut yang tidak melebihi telinga). (Sahih Muslim no: 320).

Rambut aku pun dah pendek dah tp xmenyerupai lelaki taw........paras2 bahu gitu.....hehe....so, aku selamat la....huhu...sesape yg rambut pendek macam lelaki tu, tunggu la rambut tu panjang semula....pastu jgn gatal2 nk potong pendek macam lelaki ekk....

**kaum adam...sape2 yg berambut panjang??itu pun sama hukumnya ngan kaum wanita......