Sabtu, 20 Oktober 2012

Kau pernah hadir dalam hidup ini....dengan yakin kau melafazkan kata cinta dan sayang....hati ku berbunga riang namun aku tidak menerima semua itu dengan pantas...aku membiarkan kata-katamu dibawa pergi bersama angin....tetapi sempat aku pahatkan di dalam hati ini.....

Kini, kau seakan menyepikan diri...kau hilang tanpa kata.....kau pergi di saat hati cuba menerima...mujurlah kata-kata mu dulu ku biarkan pergi....mujurlah hati ini tidak disakiti dengan cinta dan sayangmu....Alhamdulillah....

Harapanku....semoga engkau berbahagia walau di mana engkau berada....jika benar kita tidak ditakdirkan bersama, doakan lah untuk kebahagiaan aku.....semoga aku mendapat cinta yg diredhai oleh-Nya.....
Hati~~ tak pernah menipu
Kerana hati menyimpan segala rahsia....walaupun pahit....

Cinta~~tak pernah menipu
Hanya manusia yang menyalahgunakan cinta.....

Jumaat, 22 Jun 2012

1 day left~~

Hari ni dah hari Jumaat....tinggal esok jer.....pastu Ahad dah start melarikan diri......
Banyak jalan kena tutup ehh??takpe, jap je tu......nnti kul 12 dah bukak la semula.....hehe

Can't wait for this Fun Run.... lol
Wish me luck

Chayyokk!!!!!!

Selasa, 19 Jun 2012

KL Marathon!!!Nebes i taw

First time aku join Marathon nih.....nebes gak lah....walaupun tak berapa banyak kilometer, itu pun dah buat aku berdebar-debar....haha.....owhh, lupa nak bagitaw...marathon tu akan diadakan pada hari ahad ni, bersamaan 24hb 6 tahun 2012.....fuhh, minggu ni jer...tak lama dah.....aku tak tahu la aku da cukup praktis ke belum....hihihi......so,minggu ni kena jaga pemakanan dengan sesungguh-sungguhnya laa.......kalau main hentam je, berat badan aku nk berlari nanti......hahaha

Last aku join main lari-lari ni, masa sekolah menengah.....pastu dah bersara.....tapi tiba-tiba hati aku terbukak untuk join Marathon ni haa....adehh, terima jela.....hehe


Ni la bajunya...dah dapat minggu lepas...hehe....

Okeh, tetiba je aku rasa cam tak sedap badan.....tekak dah mula kering-kering...tanda-tanda nk demam la tuh.....takpe, kalau nak demam, sila la demam sekarang....jangan demam sabtu ahad ni okeh....lalalala

Selasa, 5 Jun 2012

Kini aku kembali

Assalamualaikum....

Rasanya dah lama sgt aku tak update blog aku ni.....bkn taknak update, tapi otak tepu nak pikir apa yang nk di'update'.....hehe...di samping aku ingin mendiamkan diri dari menaip sesuatu yang aku rasa tah pape jer kan....

Post terakhir aku, 23 Mac 2012...2 bulan lebih aku menyepikan diri....dah tentu byk kisah2 manis dan pahit yg aku lalui....bkn aku saja, orang lain pn tentu ada kisah2 tersendiri....belum tiba masanya untuk aku ceritakan apa yang aku lalui....mungkin aku akn bercerita, ataupun mungkin tidak.....sekarang ni, kalau nk ckp pape mesti kena berhati2....mesti kena tapis...takut di'cop' penagih simpati ataupun saja nk cari publisiti murahan...yelah, hati dan mulut orang, mana kita nak tahu....depan kita, pijak semut pn tak mati.....

Sakitnya bila tahu kebenaran yang kita taknak tahu.....tapi, itu lah janji-nya...kebenaran pasti akan terserlah...sama ada dengan cara baik ataupun cara tak baik....tapi. kadang2 kebenaran yang kita tahu tu, belum tentu yang betul2 benar......

Semakin hari, kita semakin dewasa....semakin dewasa semakin matang pemikiran kita (sepatutnya la kan).....bukannya semakin dewasa, semakin kanak2.....mana yang buruk, dijadikan ikhtibar...mana yang baik dijadikan teladan....Allah kurniakan akal, maka, berfikirlah sebaik2nya....

Jumaat, 23 Mac 2012

Di mana-mana saja pasti ada 'mereka'!!!

Dah tak aman!!!Tu lah yg aku rasakan...mana saja kita pergi,pasti ada 'mereka'....bangsa-bangsa yang bersatu di Malaysia sekarang ni.....kt bus stop 'mereka'....kat pasar malam pun 'mereka'.....habis tu, aku nak kena pergi mana tanpa adanya 'mereka'??

Pagi tadi nak g keje, nampak 'mereka' berkumpul...ramai pulak tuh....cuak gak aku....dah la jalan sengsorang...fuhh...terpaksa buat muka paling garang di abad ini.....hehe......aku paling takut kalau 'mereka' melirikkan mata 'mereka' ke arah aku....rasa nak pecut 100m je.....

Yang paling tensen bila 'mereka' jadik jiran aku....kalau tinggal sorang2, rasa nak buat pagar dawai yg tajam tuh......huhu...takut......tak boleh nak percaya dengan kaum 'mereka' nih.....cuma mampu berdoa semoga semuanya selamat...sampai la aku boleh beli kondo yang pasti takkan ada 'mereka' yang menyewa kat situ.....hahaha...

Selasa, 21 Februari 2012

Ahh...sungguh aku tak berani menyendiri....

Sungguh aku tak berani menyendiri...menyepikan diri.....pasti segala kenangan akan muncul...aku memang tak suka bila semua itu berlaku...ahh, terlalu banyak kenangan....walaupun ia telah lama berlaku, aku masih dapat merasai kesakitannya....yang boleh membuatkan aku trauma kalau aku tak kuat....dan kadang2 aku akan menjadi lemah....

Aku tak pernah meminta....dan aku tak pernah inginkan pun....walau sedetik cuma...aku cuma inginkan kebahagiaan....aku harap,takkan ada lelaki macam tu lagi...walaupun seringkali lelaki sebegitu kerap kali muncul di dada akhbar....

Ya, aku perlukan kekuatan....untuk teruskan perjalanan hidup yang masih panjang....InsyaAllah, jika umurku masih panjang.....

Ahad, 19 Februari 2012

Penantian~~~

Bila malam tiba, pasti siang menanti....
Bila siang muncul, malam menanti....
Tiada yang berubah...
Itu lah yang berlaku setiap hari.....

 
Tanpa kita sedari, hari berganti hari...
Setiap saat menjadi minit...
Setiap minit menjadi jam......
Berdetik dan berlalu dengan pantas.....


Sedangkan manusia,
Begitu leka menghitung hari.....
Seolah-olah segalanya akan berubah bila dicelikkan mata......
Berusahalah...
Demi diri sendiri....
Menjadikan sesuatu yang lebih baik dari hari semalam....
Dan menjadikan esok lebih baik dari hari ini....
Tiada apa yang merugikan...
Kelak diri sendiri yang akan lebih senang....



Menanti tidak menjanjikan apa-apa,
Kejayaan tidak akan datang bergolek,
Melainkan dengan usaha kita sendiri.....


~~apa yang tertulis ini saya tujukan pada diri saya juga~~

Rabu, 15 Februari 2012

Gaduh tak bertempat

Pagi tadi, tetiba jer aku teringat....bergaduh dengan ex boypren kat tengah2 jalan...nak mati dah gamaknya.....masa tu aku merempit dengan dia....gaduh atas motor...tak tahan punya pasal sanggup berenti....sambung gaduh...perghh....masa tu memang muka tak tahu malu laa.....ego melambung2.....apa??ingat dia sorang je boleh marah2...aku tunggul ke??tapi, bila teringat balik,malu kot....hehe



Dulu2, masa zaman2 sekolah, aku boleh dikatakan panas baran gak la...Pernah gak bergaduh dengan member aku masa kat asrama sebab dia sedap2 jer kutuk bestpren aku....angin la wei.....siap nak bagi penampar penerajang bagai....haha....tapi,aku dah baik2 dengan dia dah.....dah ada dalam friendlist fesbuk aku dah...bila pikir2 semula, nak tergelak pun ada...hehehe

Alhamdulillah, sekarang dah kurang walaupun ada la sikit2....masih dapat kawal lagi...buat apa nak marah tak tentu pasal...nanti aku jugak yang akan sakit hati kan.....so,biarkan jela kalau ada orang cuba mencabar kesabaran kita....hadapilah dengan senyuman... ^__^

**peace no war**

Isnin, 13 Februari 2012

Senyumlah andai itu ubatnya

~~Bila bebanmu terasa berat, hadapilah dengan senyum
    Bila langkahmu terlalu penat, hadapilah dengan senyum

~~Bila badai ombak menggelora, hadapilah dengan senyum
    Bila awan gelap kelak menudungi, hadapilah dengan senyum

~~Bila penyakit menyerang dikau, hadapilah dengan senyum
    Bila harapan tiada lagi, hadapilah dengan senyum

~~Bila manusia mengecewakan, hadapilah dengan senyum
    Bila hidupmu sangat tertekan, hadapilah dengan senyum

***Senyum adalah sedekah paling murah tetapi besar pahalanya.
      Ditujukan kepada kamu semua dan juga untuk diri saya sendiri....

Fikir-fikirkan lah~~~

Hadis Rasulullah SAW:
 
"Jangan buka aib orang kerana Allah akan membuka aibmu walaupun di dalam rumahmu sendiri”

Sabda Rasulluah S.A.W yang bermaksud... "Sesiapa yang menutupi (kesalahan) seorang muslim maka Allah menutupinya di dunia dan akhirat."


Perlu ke aku terangkan?Masing2 pandai baca dan masing2 dah besar.....setiap manusia akan melakukan kesalahan.Tiada siapa yang sempurna.Bagi dia peluang untuk menebus kesalahan itu.Jangan hanya tahu menunding jari dan menghukum tanpa kita mengetahui hakikat yang sebenar...Sedangkan kita juga pernah melakukan perkara yang sama.

Bagi aku, setiap kata2 kesat yang dikeluarkan sama ada tanpa kita sedar atau memang kita sengaja,akan berpatah semula kepada yang berkata2 tu.Sama ada akan kena pada dia sendiri atau pada kaum saudara dia ataupun pada anak2 dia kelak.Sebelum bercakap,pandang pada diri kita sendiri.Adakah kita layak untuk berkata2 yang mungkin akan menyakitkan hati orang lain?