Jumaat, 24 Jun 2011

Cerita yg entah ape2.....hehehe

Peperiksaan SPM akan menjelang tak lama lg.Semua pelajar2 tingkatan 5 bertungkus lumus mempersiapkan diri dan segala2 nota utk diingati.Tuisyen sana sini....petang dan malam.....masing2 study lebih masa....overtime gitu la....cam org keje gak....overtime utk dapatkan hasil yg lebih...Tidak terkecuali Wani(bukan nama sebenar)...Wani pun overtime gak...dengan kawan2...buat study group..(bahaya ni.......study sambil bergosip..hehehe)........
Sebulan telah berlalu.....kini tiba lah bulan peperiksaan.Masing2 menjawab dengan tekun dan berhati....tanda "dilarang meniru" xde laa.....maknanya boleh meniru la ni ye....hehehe...alaa...gurau jela...xpasal2 xboleh amik exam....huhu....Wani??jawab jela yg mane dia taw...heh...heh...heh.....mase sekolah rendah dulu...kne duduk dlm kelas walaupun da abes jawab soklan...tp sekarang xpe....da abes jawab boleh chow ngan gumbira...huhuhu.....Dan..sebulan pun telah berlalu.....maknanya sudah tamat penat lelah dieorang selama setahun ni.....dan jgn lupa, akan tiba lah jua waktu perpisahan antara kengkawan dieorang....huhu..part ni sedih la jugak kan.....bknnye xboleh jumpe pun...huhu....Wani??sedih jugak la...sebab mase tu dia ade pakwe.....sama tingkatan gak...tp kelas lain2.....Pakwe Wani namanya Azrul......Azrul memaklumkan pd Wani bahawa dia akan ke Kuala Lumpur...keje kt sana.....Wani dgn rasa berat hati,terpaksa membenarkan Azrul pegi...yela kan...xkan nk halang pulak...dieorang tu takat pakwe makwe je....huhu....Masa tu,masing2 xguna hp....sekarang ni da ada mcm2 jenis hp da....pilih dan bayar je....Selama pemergian Azrul, dia hanya call Wani sekali dua je...tu pun call kt umah Wani jela....Lepas tu,da xde call...Wani pun kecewa dengan sikap Azrul yg telah melupakan Wani....
Sehingga lah tiba waktu nya....keputusan SPM telah keluar.....Masing2 pun pergi la sekolah...jumpa kengkawan masing2....sgt seronok.....Tiba-tiba, Wani nampak Azrul....tp Wani buat2 tak nampak je..."padan muka Azrul"....bisik Wani dlm hati.....Azrul pun nampak macam takut2 je nk tegur Wani...Lantas, Azrul membiarkan Wani dengan kengkawannya.Azrul pulang ke rumah dengan hati yg pasrah.Wani??hati Wani keras....bila Azrul xtegur,Wani pun xtegur laa...masing2 buat xtahu....Sekarang, dua-dua melepas....masing2 bawak diri....Azrul entah ke mana...Wani sambung belajar......
Setelah sekian lama, masing2 da ada hala tuju masing2...akhirnya mereka di pertemukan di dalam satu laman sosial...iaitu pesbuk....hehe....sekarang da moden maaa...macam2 ada...Masing2 terima dengan hati yg terbuka...xde perasaan dendam pun dlm hati masing2...bagus la tu...Alhamdulillah.....dan mereka terus berkawan sampai la sekarang...hehe

**pesanan penaja : aku nk wat cite sedih sebenarnya...tp memandangkan aku xde experience,aku wat la cite yg tah pape ni...biasa lah,permulaan selalunya camni laa....cuma aku nk tanya korang..apa yg korang pikir masa korang baca cite.....adakah korang pikir salah seorang dr dieorang tu,akan meninggalkan dunia ni??atau sorang hilang ingatan ke??......ataupun...apa2 je....ce cite...ce cite....hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan