Jumaat, 12 Ogos 2011

Sakitnya bila cinta..................!!!!!

Sedih kan bila cinta yang kita harapkan akhirnya terputus di tengah jalan???Kenapa ye??Salah siapa?Salah diri sendiri atau salah si pasangan?Ataupun keluarga tidak mengizinkan?Bila cinta tak kesampaian, terlalu banyak sebab yang kita sendiri tidak inginkan....yang kita sendiri tidak tahu....hati menjadi keliru sampaikan masing-masing menyalahkan diri sendiri.....tidak perlu semua tu...semua orang tahu, cinta pada manusia akan pedih....akan terluka....biarlah cinta pada Allah melebihi segala-galanya.......insyaAllah....Allah akan memberikan cinta yang murni buat kita.......

Bila dah putus cinta.....itu bukan satu alasan untuk kita menceritakan segala perangai...segala tingkah laku seseorang yang pernah menjadi pasangan kita pada orang lain.....kalau cerita yang baik-baik, tidak mengapa....tapi kalau sebaliknya???pikir lah sendiri....kenapa dulu, masa bercinta, sanggup terima segala kekurangan.....sampai berjanji macam2.......tetapi, apabila karam di tengah lautan, sanggup pula mencanang cerita yang bukan-bukan pada orang lain....mengaibkan!!!!aku sangat benci bila diperlakukan begitu.....kenapa sanggup buat macam tu??Kenapa?Sebab nak menegakkan benang yang basah......nak menutup kesalahan sendiri supaya orang lain akan memandangkan kita dengan pandangan yang.......................Depan kita, berpuitis, bermadah.....belakang kita, macam2 cerita negatif yang kedengaran....Sakitnya hati kalau diperlakukan begitu......bayangkan kalau kita yang terkena?Agak2 boleh bergegar tak perasaan kita....tak perlu lah buat semua tu......useless!!!!

Aku pun tak paham....kenapa mesti buat macam tu......kalau dah salah tu, mengaku jela.....jangan disebabkan satu penipuan, kita akan menipu ramai orang.....menipu perasaan orang lain......agak2 sampai bila boleh bertahan dengan perangai macam tu?Ingatlah.......Sekarang semuanya dibayar 'cash'..........tak perlu tunggu di akhirat.....

>>>Aku tidak begitu taksub dengan cinta dari kaum Adam....bagi aku, aku tak perlu mencari cinta kaum Adam....dan aku tak mengharapkan cinta itu hadir dalam kehidupan aku....tapi,bukan bermakna aku menidakkan takdir Allah......aku tetap akan menerimanya andai itu takdir aku.....insyaAllah<<<

2 ulasan:

  1. "Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan....." -rudy-

    hehe biase la tu... just be yourself... the best way to let go is by forgiveness...

    BalasPadam
  2. yela.....sy ni tak la setabah mana pun....sakitnya masih dpt dirasakan.....tp tu la, sbg hamba Allah, sy tak melawan takdir andai cinta tu masih ada utk org cam sy ni....

    BalasPadam