Khamis, 2 Jun 2011

marah??merajuk??kecik ati??perlu ada ke semua tu??

Kenapa pulak xperlu ada??apa??ingat aku robot ke??xbley marah...xbley merajuk..xbley kecik ati...hmmm..bukan ke sbg manusia mmg ade semua perasaan tu....cube tanye pak imam ke...kalau dia ckp dia xde semua perasaan tu, dia mmg tipu laa....mungkin dia ade perasaan2 tersebut cume dia pandai kendalikan semua perasaan tu...kalau dia tunjuk depan org laen, bkn pak imam la namenye...hehe....apatah lg aku ni cuma insan biasa je...lg mcm2 perasaan wujud kan....so, bg aku la...xsalah kita nk marah,merajuk or sebagainye.....tu kan da lumrah.....
cuma, bg insan biasa, kdg2 aku xmampu nk sembunyikan perasaan tu...smpaikan ada org laen yg terasa ati....kdg2 terasa gak..aku ni xpndai nk jaga perasaan org ke...tp kdg2 jugak org laen merasa dia terlalu sempurna...dia merasakan dia xde pun wat org laen terasa or sakit ati...sedangkan dia dah 'terbuat' tanpa dia sedari....nak ckp xsmpai ati...so,pendam jela dlm ati memandangkan diri sendiri pun xsempurna....huhuhu....ada satu langkah yg aku rasa nak buat kalau aku ada perasaan2 cmtu....iaitu "buat xtaw je...pastu gelak la besar2"...hahaha...teruk betul kan...tp tu la kenyataan.....
Aku selalu tertanya2, kenapa kalau kita baca novel, kita merasakan seolah2 kita yg pegang watak utama dlm novel tu....kenapa kita akan jdik marah, sedih smpai nangis2 la....sesungguh nangis lak tu...hehehe.....sgt2 memahami jln cerita tu...smpaikan terdetik dlm hati...cmne la kalau kehidupan aku jdik cmtu suatu ari nnti..dilukakan,melukakan,sedih....cmne kalau dlm cerita tu org tu kne culik...hah....adakah aku pun akan diculik...kalau aku kne culik,ada ke org nk selamatkan aku....hmmm...mcm2 la aku ni...mengarut je kan.....hehe....(lari topik jap).....
okey la.....td aku luper nk kasi salam....assalamualaikum...hehe...bye2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan