Isnin, 21 November 2011

Kadang hati ini terniat jahat.......

Fuhh...bila hati dah mula berniat jahat, dah tahap kritikal dah tu.....tak tahan beno la tu asyik kena mengata je ekk.....hehe.....sabo jela....mulut orang, mata orang mana boleh kawal....kita takde hak pun nak marah...bila terkena tu, baik kita diam je....hati pun tak sakit selagi kita membiarkan kata-kata dieorang tu bak angin yang menumpang lalu je....alamak.....ayat tak boleh blah la pulak.....huhu

Aku kenal seseorang ni......kadang-kadang aku pelik....macam mana dia boleh kawal hati dia,mulut dia dari membalas segala perbuatan orang-orang yang tak bertanggungjawab tu......nampak macam gagah perkasa kan tapi dia pun punyai hati dan perasaan.....aku tak percaya langsung kalau dia dapat membuang segala-galanya macam tu je.....dia pun manusia biasa....punyai segala perasaan........tapi dia punyai hati yang kuat....sentiasa bersyukur dengan apa yang terjadi......sentiasa berniat baik tanpa sebarang dendam........aku harap, hati dia akan tetap begitu....selama-lamanya.....

Aku??Belum mampu berperasaan seperti dia......hati aku bukan seperti dia....kalau diizinkan, aku nak jadi seperti dia......walaupun aku tahu dia tak sempurna dimata sesiapa pun......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan